You Are Here: Home - tümü , Yazılar - Kısasa kısas


Ayasofya tamir ediliyordu…
Kanuni Sultan Süleyman; bir Ermeni ustanın, camii tutan kolonlardan bazılarını izinsiz kestirdiğini öğrendi…
Ermeni ustayı yargılamadan cezalandırdı…
Usta şikâyetçi oldu…
Kadı, ikisini de huzuruna çağırdı ve dinledi…
Kadı kararı açıklayacağını söyleyince Kanuni de usta ile birlikte ayağa kalkıp Kadı’nın kararını bekledi…
Karar, “Kısas”tı…
Yani, Kanuni de aynı şekilde cezalandırılacaktı…
Ermeni usta bu yüce adalet karşısında şaşırdı…
“Madem dininiz bu kadar adil, hem davamdan vazgeçiyorum hem de Müslüman oluyorum” dedi…
Ermeni Usta’nın İslâmiyet’i kabulüne sevin Kanuni, Kadı’ya baktı:
“Eğer padişahım diye benim lehimde bir karar verseydin, seni bu kılıcımla öldürürdüm”…
Kadı, oturduğu minderin altından bir hançer çıkardı…
“Sultanım… Siz de eğer ‘ben padişahım’ diyerek kararıma itiraz etseydiniz ben de bu hançeri sizin kalbinize saplardım…”
Öykü değil bu anlatım…
Aynıyla vâkidir…

















Tags: tümü , Yazılar

0 yorum

Leave a Reply